galoppen.

yes efter v-tuna igår drog jag hem och städade lite sen åkte jag iväg till galoppen vid 20,00.
kollade på två löp sen gick jag bort till de stall där jag skulle träcka de va faktiskt en täbytränare :D
mitt lopp gick 22.

hon var lite halvjobbig i förvolten sen så skulle vi ju trava förbi veterinären och de va ju en kamp att bara fösöka komma in i den springan....... sen i ledvolten kom anders och gick brevid sen så kom jockeyn upp direkt för hon skulle träckas till start så jag fick gå ut tidigare och gå bort till startboxarna.
jag kan säga att de är inte kul att gå på banan den är så jäkla mjuk och djup.... blä

sen gick jag runt runt bakom boxarna och väntade på att alla andra hästar skulle komma.
de va typ lite läskigt att stå på marken och sen en hel flocka av galopphästar kommandes emot en........ fast dem kom ju i trav men ändå.... så jag gick lite iväg med min häst och jockey för jag hade ingen lust å få nån kick.....

sen skulle jag ju hinna ta mig från startboxarna tilll målet och jag fick springa då hade de redan gjort ett och en halvt varv nästan... ibörjan ledde hon och hon gjorde de nästan ett hela varvet förutom precis på upploppet då de andra kom upp vid hennes sida och hon typ undrade varför dom kom där och började kolla på dem istället för att springa på ordentligt men hon kom in 6:a och de va tur att hon inte van för jag hade inte velat vara med på vinnarfoto så som jag såg ut jag var hur jävla varm som helst jag fick ju springa med hästen hela tiden för den var så taggad.....
sen när jag gick hem så låg det dimma över galoppen det var verkligen assss balt hade önskat att jag hade haft kameran med mig :D åkte från galoppen 23,10 kul för alla tränare dem behöver ju vara kvar en liten stund till och sen ska de vara där på morgonen 05,30 uscchh de blir inte många timmars sömn för de som bor en bit bort från banan...

kram

Kommentarer
Postat av: sara

svar: "nu är han glad sysslingen min när de går så bra för dem", haha, whaaat? xD

2008-06-19 @ 13:42:32
URL: http://decoy.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Tack Tessuuw!! :D

2008-06-19 @ 16:48:14
URL: http://rooftops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0