TISDAG = OPERATION

japp det blev inte många timmars sömn mellan måndag och tisdag.
pappa väckte mig 06,15 på tisdags morgonen för att jag skulle klä på mig och sen åka till sjukhuset, vi åkte hemifrån ca 06,40 och va på sjukhuset 07,30 då jag efter en stund fick träffa läkaren/operatören. sen fick vi gå in till narkos läkaren ( den som söver) och jag sa att sist jag blev sövd så stack de mig massor av gånger i armen så hon skulle försöka fixa något som gjorde så jag blev varm eftersom jag får panik när jag ska sövas och blir då kall =blodkärlen krymper, svårare att sticka.

sen iallafall så fick vi komma till rummet där jag skulle vänta. fick en säng som var ass kort.. jag fick byta om till värsta sjukhusklänningen, sätta på mig långaknä strumpor som var as fuuula å sätta upp håret och sen ta in det i ett hårnät.
kände mig verkligen as snygg tur att det inte fanns någon kamera i närheten :D

jag läste ut två tidningar och jag läste verkligen varenda mening och sen lyssnade jag på ipoden hela tiden.

efter en stund kom den sjuksyster som skulle ta hand om mig. jag fick tre stora alvedon och inte ens ett halvt glas vatten, never att jag ens tänkte ta och försöka svälja dem så jag fick det i brus form istället.

asså en grej jag inte fatta de va att jag va typ minst 6 gånger på toaletten å enda hade jag inte fått drick något på typ hur länge som helst men det var säkert att jag var så jävla nervös.

sen efter en par timmar kom hon in och kollade blodtrycket och sen fick jag någon tablett till antagligen något lugnande morfintablett typ.

sen sa hon även att den innan mig hade åkt upp så snart var det min tur. då va jag ju tvungen att gå på toa en gång till :D

sen vart det ju min tur att åka upp fast det ar typ en timme efter att hon sa att den innan hade åkt upp,
men iallafall jag vet inte riktigt vad jag tänkte, det värsta är ju typ ändå när man kommer in i operationsrummet och får byta säng till den som står där i mitten med alla lampor och människor omkring.

så lägger man sig på den där sängen och alla typ presenterar sig och bla bla vad faan tjänar jag på att veta vad de heter ?? de är ju inte direkt så jag lägger de på minnet.
sen så visste de ju att jag hade blivit stucken flera gånger sist jag opererades så därför var de noggranna med att berätta att den här gången var det en av de bästa ... hahah otrevlig som jag är så sa jag att de hade de sagt förra gången också och då va det samma person :) hahaha inte faan var jag trevlig den dagen.... men vad tror de om jag inte får någon mat. och sen inte sova( ok sova fick jag men kunde inte )

sen så satte de iallfall in sprutan och sa att först fick jag bara någon medicin?? och sen efter någon minut så droppade de i sövningsmedlet och sa att jag kunde känna mig grumlig och konstig de är de enda jag kommer ihåg plus att jag var rädd och kände att tårarna nästan var på väg......

sen vaknar jag upp och har tårar i ögonen har faktiskt ingen aning varför, men sen har jag även skitont de är för nu ligger jag på uppvaket. jag försöker sätta mig upp för asså man känner sig helt borta så jag undrar ju liksom om jag är nere på rummet eller uppvaket å allt jag hör är en gubbe som säger åt mig att sova och då sätter jag mig upp igen för jag ser honom inte då typ skriker han SOV.
så jag lägger mig ner å då undrar han om jag vill lyssna på min ipod som jag hade fått tagit med mig upp å så sätter han på och ser metallica :D najs :P värsta rockbruden utrycker han sig då :P

sen låg jag där uppe på uppvaket en stund å lyssnade på musik och halvsov i den förkorta sängen, med en tunga som var dubbelt så tjock, en hals som gjorde piss ont och en kudde som typ var nerblodad, mysigt naaaat.

sen fick jag iallafall åka ner till rummet där jag hade varit tidigare på dagen. de vände på kudden och tvättade mig i ansiktet :D så jag blev lite renare sen låg jag på dropp..

efter att jag hade vilat ännu mer och de typ hade kollat upp mig att jag kunde gå de få meterna till toaletten å så, bestämdes de att jag fick åka hem.

jag fick åka rullstol ner till entren där pappa hade kört fram bilden...
så efter drygt 10 h på sjukhuset så fick jag äntligen åka hem och vila upp mig. och längta bort till mina vänner som var hos saruw å hade de mysigt :D

shit vad långt inlägget blev men under 10 h hinnner det hända en hel del..
puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0