B som i berra å bella

a igår på gympan så måste jag berätta att min gympa lärare var faktiskt snäll och trevlig mot mig,
första gången typ ever. t. o.m så söta felicia tog upp de på engelska lektionen att calle hade blivit mänsklig :)

ifredags invigde jag även min snygga reflexjacka :) jag har faktiskt provat att rida i den och de funkar:)

på lektonen hade jag berra eller ja han heter ju Iversson egentligen,, inga kommentarer om den lektionen mer än att jag var död efteråt :) bra träning vart det iallafall.

men men sen åt vi av min lilla missbildade kaka fast de verkade som om den va ok för folk ville ha receptet och sånt :)
sen kom min lilla favvo
hhahah satt typ å garvade hela lektionen för bella ville galoppa istället för att trava å sen när alla andra hade gjort halt tyckte bella att då hade hon ju hela fyrkantsspåret att springa på :) hahah sötnosen :)

efter lektionen när alla ridskole hästar hade dragit så busade vi lite i ridhuset :) jenny satt på men höll på att ramla av fyfan vad jag garvade då :)
jag sprang och jenny satt på bella och bella va inte sen att nappa på att busa :) hahah fyfan vad man fick springa för att inte få en galning över sig :)
jag sprang åt andra hållet mot vad bella stod och hon vände typ på en femöring å jenny höll på att åka av :) hahah
å eftersom jag garvade så mkt så skulle jag minsan också känna på hur de va så upp i sadeln sen va de bara att hålla i sig i sadeln och typ lite i tyglarna så hon inte rammade över sin ägare :)
men fyfan vad hon kunde springa och vända snabbt jag höölll ju nästan på att åka av ett tag :)
sen red jag lite vanligt för vi skulle lugna ner oss :)
travade och sen helt plötsligt kommer jenny med kommentaren kan du inte galoppa lite, de är bara en annan som har gjort det förutom mig..
haha jo de lät ju bra ..........??
fast de gick suuuper bra :) fast de va ju kanske inte den mest stilrena galoppen men de kan man ju inte direkt kräva av en travare som precis lärt sig galoppera, men hon lyssnade på skänkeln och satte av i galopp ibland gick det sjuukt fort och ibland stod hon på stället å galoppa :)
men jag älskar verkligen den där hästen. jag skulle lätt kunna köpa henne om hon va till salu :)
haha sen gjorde vi ju en favorit i repris jag satt på bella å jenny gick brevid :) fast den här gången kändes de inte lika ponnyaktigt för vi gick längre ifrån varandra.
ajuste nu har jag för första gången ridit på hackamore träns :)

idag dratta jag och bror till centrum, mamma å pappa va också med men åkte annan bil å vi umgicks inte så väldigt mkt med dom har köpt lite julklappar :)

nä nu ska jag inte tråka ut mer av eran dyrbara tid

puss puss puss puss puss puss pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0