Operation 17/8

Berättelse om dagen.

yes imorse va de alltså dags för operation.
natten har väll inte inneburit allt för mycket sömn utan nervös som jag alltid e inför operation påverkade ju sömnen....
vaknade av pappa imorse å kände bara måste jag göra de här kan jag inte få ligga kvar i sängen och bara glömma operationen :S ne blev stiga in i duschen och sen åka iväg självklart skulle varenda människa jag såg gå och äta på något, bara för att jag själv var fastande och huuuur hungrig som helst....
in till Ds vid 10,00 då jag hade tid 10,15 blev jag inropad till rummet, sen gick de mesta rätt fort fick sätta på mig dem förfärliga sjukhus kläderna som är så himla vidriga!! jävla klänning i bomull å knappar fram å sen några fula jävla knästrumpor allt e gräsligt, blir inte bättre av att jag hatar sjukhus... sen träffa doktorn, inte min vanliga för hon opererade tydligen inte idag, sen in på rummet möta narkosläkaren, skriva på massa papper, ta lite alvedon me HUR lite vatten som helst jag brukar ta en tablett me ett glas vatten nu skulle jag ta TRE tabletter me en halv mugg vatten, blev väldigt tort å kändes som om tabletterna satt fast i halsen,,, inte riktigt mys :(
sen iallafall 11,15 blev jag hämtad och upp på operation bar det då, träffade narkos läkarna varav en snackade engelska..... liksom hej jag är inte sveriges bästa på engelska, jag gillar inte operation eller sjukhus å mitt i allt ska jag behöva snacka engelska.... ja ja tur att den ena snackade svenska för de är inte direkt att jag hade fattat alla medicinska termler på engelska, men gick bra engelsk kvinnan va snäll å lite rolig, fick ingen hel narkos då de va ett sånt enkelt ingrepp (enligt dem, för mig är det lika jobbigt hur stort de än e), fick lugnande medel eller milk som hon sa :P sen minns jag att hon pratade me mig och frågade va jag va rädd för och då sa jag ALLT, sen kom läkaren in och jag fick typ mera medel, för sen minns jag bara att jag hoppade över till en annan säng, tror jsg även sa något men vet inte riktigt om jag gjorde de.. fick en burk av den engelska kvinnan (de va en souvenir, MITT BLÅA RÖR) sen vakna jag inne på uppvaket och hade ont i örat och huvudet, så då fick jag voltaren i dropp vilket jag annars inte hade fått men va tydligen inflamerad runt röret så doktorn tyckte de va ok att ge mig de, sen fick jag även en PIGGELIN :) typ de enda bra på dan :P
efter drygt 40 min på uppvaket så va de ner mötte såklart doktorn i hissen å jag tycker man känner sig så jävla fånig där man ligger i en sjukhus säng, som dessutom var alldeles för kort!!!
sen fick jag tack och lov ta av mig ful kläderna och åka hem så vid 13,20 lämnade jag sjukhuset :):)

så här roligt går de till när jag ska operera mig, men nu e jag grymt trött på operationer och sjukhus dessutom måste jag ju betala nu när jag är 18 så dem kan ju glömma att jag tänker springa där lika mkt som jag har gjort under de här året.

mår ju inte helt ok efter allt som har hänt idag, å alla mediciner jag har blivit istoppad, ska dessutom ta medicin ett tag framöver nu för att försöka få bort infektionen som jag har.

imorgon ska jag försöka ta mig till täby och se om jag fixar en sak jag fick i födelsedagspresent :):)


hoppas eran dag har varit bättre än min :)


Kommentarer
Postat av: Malin

stackars tessuuw :(.. Hoppas det blir bättre den här gången! <33

2009-08-18 @ 17:46:10
URL: http://rooftops.blogg.se/
Postat av: sara

sv: den var söt. Men jag, mamma och malin grät som sagt i slutet... jobbigt men fint slut.



Skulle vilja att djur inte dör... inte förrns man själv gör det iaf :(

2009-08-19 @ 15:26:53
URL: http://decoy.blogg.se/
Postat av: Mia

Förstår precis hur du kände, är inte big fan av sjukhus eller operationer jag heller, sterilt och märkligt och så har man ont sen också blääää! Kramis från mig i massor!

2009-08-22 @ 13:49:22
URL: http://fredthevov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0