sandpapper

idag va de lite kaos på sista lektionen men har blivit en hel del att göra i alla ämnen till efter lovet å jag hade för första gången typ tänkt ta de lite ledigt på lovet men så lär de inte bli....

drattade iallafall hem sen efter att ha umgåtts med sötnosen jennypennykenny hihihi :P

när pappa kom hem undra han om jag ville ut å köra lite klart jag ville :P vi skulle tydligen hämta grannarna som har varit på semester så iväg ut till arlanda blev de i mörkret och regnet på 110 vägen shihoo :P
mitt på vägen ser jag hur de kommer en polisbil i fältet brevid mig å den blinkar me blåljus å så sen kommer det två bilar emellan å sen en polisbil igen å de va tydligen en eskort av eu snubbar som e här på nåt möte.

sen när jag körde hem så vare minst 20 polisbilar som körde överallt, skit läskigt tur jag körde lagligt :P 

European Development Days, EDD, äger rum på Älvsjömässan mellan den 22 och 24 oktober.

Mötet är det största under EU-ordförandeskapet och samlar ungefär 300 inbjudna stats- och regeringschefer, företrädare för internationella organisationer och näringsliv, samt 3-5000 övriga delegater. 

Mötesdeltagarna eskorteras till och från Arlanda och Bromma flygplats, centrala Stockholm och Älvsjömässan. I samband med eskorterna kommer det att bli kortare avstängningar i trafiken. Stockholms stadshus och regeringskvarteren berörs också.

Delegater kommer att komma och åka under hela EU-mötet men transporterna kommer att vara som mest intensiva i rusningstiden. 

Har du möjlighet att välja är tunnelbana och pendeltåg bättre alternativ än buss i de områden som berörs av EU-mötet. 

Huvudvägar för eskorter och transporter:

Arlanda - City
E4 till Hornsberg, Lindhagensplan, Rålambshovsleden, Norr Mälarstrand och vidare till något hotell i city eller annan mötesplats.

Arlanda - Älvsjömässan
E4 till Årsta sedan Råbyvägen till Älvsjömässan.

City - Älvsjömässan 
Norrmälarstrand, E4 till Årsta och sedan Åbyvägen.

Bromma - City
Alviksplan, Fredhäll, Rålambshovsleden, Norr Mälarstrand.

Bromma - Älvsjömässan
Alviksplan, E4 till Årsta och sedan Råbyvägen

Beroende på trafiksituationen kan dock andra vägar bli aktuella.

hittade de här på sl hemsida.


Kommentarer
Postat av: Malin

sv: Hihi jag visste nästan att du skulle gilla den :P

2009-10-29 @ 11:44:27
URL: http://rooftops.blogg.se/
Postat av: tove

sv: hihih, fiiiiiiiint va ^^

2009-11-02 @ 14:27:39
URL: http://tosss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0