Back

tjolahop
så va man återigen hemma.

både glada och sorgsna miner på landet men men så är det ibland livet tar tydligen slut.
annars har det varit en skön helg med sol och värme.
tagit det lungt samtidigt som vi har fått en hel del gjort på landet.

efter att vi hade varit på begravningen i fredags och umgåtts med farmor, farfar och ingrid. så körde jag hem självklart har jag en bil typ suuper nära mig aja den får väl ligga där... morrr då precis kliver det ut ett rådjur och springer över vägen så jag får slänga mig på bromsen å de va tamefan inte långt ifrån att jag hade haft en bil i bakrutan.... asså jag fattar inte hur folk tänker för de första de står övningskörning på bilen, vilket innebär att jag lär mig och kan göra misstag då borde man ju ta ut lite längre avstång, för de andra de finns typ hur mkt djur som helst i skogen som kan springa fram nu å då. blir lite lack. självklart skulle jag även möta bussen som går på den smala vägen..

idag va vi ute med båten en stund de va riktigt skönt. soligt å fint väder :)
ajuste i helgen har vi plockat svamp också lyckades typ få ihop 1 1/2 liter :P

idag så körde jag även hem från landet till farsta ville inte köra mitt inne i stan när de är söndag eftermiddag och alla ska hem och kör som galningar de får jag ta nån annan dag.
men för de första möter jag typ en stor traktor me släp å är super bred,,,
hinner en bit till då jag ser en polis bil å bah ofta dem mäter hastighet här.. men ser då en varningstriangel och inser att något har hänt.. kommer fram en bit till och ser att de ligger en motorcykel vikt intill en bergvägg,,, tur att de hade hunnit frakta bort människan tycker olyckor i trafiken är smått obehagliga, å hade inte gärna vela se hur den människan såg ut, antagligen inte så rolig, då som sagt motorcykeln låg helt vikt i en kurva efter en rak sträcka intill en stor bergvägg... usch får typ rysningar.

något mera roligt var att de gick suuper bra för mig att köra kände mig verkligen säker på motorvägen med filbyten och omkörningar :P ska nog ta tag i att ringa bilskolan och boka lite lektioner och riskettan så jag sen kan boka in allt annat som gillinge, tero och körprov :P

läntar efter att jag har körkortet i min hand :)

lyckades faktiskt med min astronomi läxa eller kollade iallafall på stjärnor på landet å de är typ bästa platsen att kolla på där hittade massa stjärntecken som jag aldrig har sett hemma :)

hoppas ni har fått njuta av de härliga vädret i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0