Äntligen sol!

Glömde tydligen att blogga igår...

Jobbade ju natten och sen när jag skulle gå och lägga mig när jag kom hem så hittade jag jobbets huvudtelefon i min byxficka... så det var bara att sätta sig i bilen igen och åka till jobbet och lämna den och sen väldigt grinig på mig själv kom jag hem och kunde gå och sova typ 30 min senare mot vad jag brukar....

Vaknade iallafall upp och insåg att solen fortfarande var kvar så då gick jag ut och la mig i solen drygt 1h, sååååå skönt gud vad jag har längtat efter att få ligga i solstolen och bara känna solens strålar värma och ge huden den fina solbrännan som jag vill ha! Hade ju brun färg i början på sommaren men nu har den ju försvunnit så är bara att börja om igen.... tur jag åker till turkiet i slutet på juli så jag kan bli ordentligt brun då iaf!

Dock låg jag inte kvar så länge pågrund av att jag hade bestämt mig för att jag skulle åka och träna såklart :P
Vart ett pass med
30 x 3 Rodd med trx + 20x 2 var heelt skakig i armarna efter det!
75 armhävningar uppdelade på 4 set! Nu är jag snart klar med 100 armhävningar på 6 veckor :)
Sen gick jag till mitt kära löpband (neeeeej jag hatar å springa, men är ju bra så vad gör man inte...)och sprang i 35 min benen var dock inte lika lätta som tidigare dar och det kändes att det var 3dje dagen med löpning... så nu blire lite vila från å springa.

sen vart de å åka direkt till hästen och nya stallet :) vart en uteritt med sanna! Egentligen skulle jag ju haft bella men då hon inte vill/vågade rida ut på sojan så fick jag ta den stora istället och det gick bra, trots att hon såg lite spöken i skogen och fick lite allmäna konstiga ryck :P


Bästa Bella!


Jäääätte hästen sojan!

Fredag!


Idag vare bara å gå upp 05,50 pga av att jag skulle hämta Jenny 06,30. Allt det här tidiga bara för att vi 8,30 skulle vara i rånäs (bortom Rimbo). Hon ska ju förhoppningsvis bli mamma nästa år så nu är det massa kollar efter seminationen för att se att fostret finns och att det mår bra/ samt växer och blir större.
Idag var det jag som körde hela vägen dit... gick riktigt bra för att bara vara andra gången jag körde med hästsläp vilket är betydligt svårare än vanligt!! Men vi kom dit i tid och vi kom hem utan att det hände något dåligt :)
Så när vi kom tillbaka till stallet var vi ju alla rätt varma efter att ha suttit i bilen, och i det nya stallet finns det som en lite strand man kan gå i. Planen var ju kanske mest att vi skulle titta på vattnet och låta hunden bada men det slutade med att jag drog upp byxorna så långt jag kunde i knäna och vandrade ut med en häst i taget! Dock vart det inte tillräckligt för att dom skulle kunna simma och ändå stod jag med vattnet högt upp på byxorna så jag va ju rätt blöt sen om man säger så :S men hästarna och hunden vart glada iallafall :)

Efter stallet åkte jag bara hem och bytte om sen hämtade jag upp valkyria och vi åkte till gym&sim och simmade :) var i poolen i 1 1/2h! Vart massas bus och lek men även ordentlig simning!
Sen efter valkyrias önskan så gick vi och fikade. I födelsedags present fick hon även att hon skulle få välja ut ett par skor som jag skulle köpa till henne så vi passade på att göra det idag också så hon fick ett par sommarsandaler och sen hade dom uggs på rea så hon fick även ett par vinterskor :)


Jag och kyra på bella förra året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0