Back?

Tjoooohoo!

Det var ju inte direkt igår som jag skrev senast här på bloggen.

Men idag när jag var på gymmet så blev jag faktiskt lite sugen på att starta upp bloggen igen men att jag nu mer har den för att jag ska kunna följa min (förhoppningsvis) utveckling i träningen. Men såklart kommer den även handla om annat ibland när jag känner för att skriva av mig lite :)
Så det är bara läsa eller inte!!

Kan väll börja med att skriva ner hur den här veckan har sett ut.

Måndag:
Just den här veckan är jag på ett nytt ställe och arbetar lite eftersom jag inte har några tider på mitt vanliga jobb så då hjälpte mamma mig att fixa lite timmar iaf vilket jag såklart tackade ja till, och idag var första dagen där själv och jag tycker det gick riktigt bra.
Var dock tvungen att gå tidigare mot vad man normalt jobbar till eftersom jag hade ett PT passs inbokat! Va rätt taggad på att träna eftersom jag inte varit så duktig senaste veckorna. Passet var 5 olika stationer, där så många repetioner skulle utföras under 1 min och sen efter hela varvet var det 1 min välbehövlig vila!!
Det var ett tungt pass och det kändes ordentligt på varv 3.. men 5 varv vart det eller 6?? hahah vart så slut att jag tappade räkningen :D trött och glad åkte jag från gymmet!

Tisdag:
Vaknade med en hääärlig träningsvärk och insåg att min axel som har strulat och gjort ont ett tag, (skriver mer om varför längre ner) gjorde inte alls ont vilket jag nästan var rädd för då det var mycket lyft och kast på passet igår. Men som sagt den kändes hel.
Åkte till andra jobbet som jag var på, på måndagen och även den här dagen gick bra och jag kände att jag hade allt under kontroll under hela dagen.
Så efter att jag hade jobbat tog jag och åkte till stallet!
Började med att mocka och fixa mat samt gosade med en lite 8 veckors valp, fyllde även på vatten till tjejorna i deras hage. Lagom när jag var klar med det så kom Sanna så vi skulle rida ut på en liten sväng tillsammans. Bella är under igångsättning nu efter att vi för två veckor sedan exakt idag gick omkull när vi var ute och travade på en fin och jämn grusväg....det är anledningen till varför jag har haft ont i axeln och fått tagit det lungt med träningen. Bella ramlade helt plötsligt bara och innan jag hann fatta vad som hände så var vi redan nere på knä och jag insåg att jag skulle flyga av.. så en "sälen" ner i gruset vart det innan jag sen gjorde en volt på axeln och sen en volt till innan jag hamnade innen i ett par buskar i diket.... :( Som tur är var jenny me så jag visste att bella inte skulle springa iväg så jag kunde koncentrera mig på hur jag mådde. När jag satte mig upp så gjorde det riktigt ont i axeln och jag kunde knappt röra den men sen kändes den bättre, men ansiktet var inte så snyggt :( hela hakan var uppslagen och det är ytterligare en anledning till varför jag inte vågat vart så mkt ute bland folk...
Så idag så skulle vi då alltså  ut på en tur och det blev samma grusväg som vi skulle rida på måste erkänna att jag vart lite nervös när vi skulle trava på grusvägen och bella som är överpigg av hennes vila hoppade till lite för hon såg spöken i buskarna, men vi travade iallafall utan att ramla och då kände jag mig lycklig igen över att sitta på bästa hästen! Vart en kort runda med lite trav och mycket skritt samt en hel del i skogen för att hon skulle få lyfta på benen och få igång musklerna.

Onsdag:
Om jag hade träningsvärk igår är det inget emot vad jag har idag!! Haha gör så gryyymt ont att gå i trappen :)
Arbetet idag vart jobbigare pga av träningsvärken var inge roligt att böja sig ner när jag tappade något eller så! Men samtidigt som det gör så gryymt ont gillar jag det eftersom man har varit duktig när man får värken :)
Åkte till gymmet efter arbetet var slut, tänkte att det var lika bra att få ett pass i kroppen så jag blev lite uppmjukad! Lite lätt uppvärmning på löpbandet, sen gick jag ner i friviktsgymmet (där såklart alla var biffar!), körde lite med TRX banden, sen ytterligare lite styrka uppe i gymmet. Seg i kroppen men helt klart bättre i kroppen efter att ha tränat lite.

Hjjjääälp vad långt inlägg med bara text.. tanken är att jag ska vara lite mer specifik i det jag skriver om träningen men kändes som om det här skulle bli alldeles för långt om jag skulle skriva jätte noggrant idag.
Tänkte även någon dag försöka ta några bilder så man kan se förändringen :D
Bästa hästen förra året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0