Crossfit!

Nyss hemkommen från ett crossfit pass, händerna skakar så om det blir mycket stavfel skyller jag på dom!
Börjar bli lite mer ordentlig och satsar mer på crossfit passen mot tidigare för förut mer eller mindre fuskade jag mig igenom passen bara för att inte komma sist (nackdel med tävlingsmänniskan i mig...) och drog ner på repsen eller tog en enkel vikt...
Men nu har jag kommit över det och tar en tyngre vikt och klarar av att komma sist. Jag tränar ju ändå för min skull och blir ju inte bättre bara för att ja "vinner" på ett pass om jag tar lätt vikt.
Passet idag bestod först av EMOTM (every minute on the minute) alltså man ska göra allt under en minut och sen nästa minut samma sak. Del 1 bestod av 3 clean & jerk, 6 push ups, 9 situps. Den rekommenderade vikten för tjejer i C & J var 35 kg och de tog jag och klarade av hela EMOTM i 10 min tror jag att vi körde del  i....
 
Del 2 var 3 deadlift, 6 pullups, 9 squats, här var den rekommenderade vikten för tjejer 50 kg i deadlift så det tänkte jag ta men trött efter del 1 så hängde inte hjärnan riktigt med så när jag hade lastat på mer vikt och räknade så var jag uppe i 55 kg men bestämde mig för att inte lasta av utan köra på.
 
Vart ett grymt bra pass och var bra slut när jag gick till omklädningsrummet :) tog lång tid att duscha och göra iordning efteråt speciellt att sminka sig :P Men det är en sån underbar känsla att vara totalt slut i kroppen, jag gillare :D
 
Nu ska jag snart åka till mammas jobb och sen köra henne till frisören innan jag tar bilen och åker till täby centrum!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0