1 Mil!

Jag hade bestämt mig för att jag skulle ta mig igenom 1,2 mil på löpbandet med 2,5% lutning för att träna inför Tough viking som jag ska springa den 1 september som är 1,2mil.... så det känns ju som om det är dags att börja träna lite löpning inför det nu!!!
Och eftersom jag inte kört någon riktigt cardio träning så bestämde jag mig för att jag bara skulle ta mig igenom 1,2 mil med blandad powerwalk och löpning!

Men efter 5km höll jag på att ge upp helt :( men lyckades övertala mig själv att man måste över när de e jobbigt å de känns som om benen inte vill längre.. så bestämde mig för att köra på tills jag nådde 1 mil å då avsluta och de gick faktiskt bra efter ja kommit över 6 km, men sen körde jag och ökade på sista 500 m och efter dom och 1 mil kan jag säga att jag var trött och lite yr... så de va skönt att sluta där men nästa gång blir det 2 km till :D antagligen ska jag försöka mig på det igen i veckan!!
 
Har ni några tips på hur man tycker löpning är roligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0