farmerswalk

Idag vart det rolig träning igen :) å ja jag tränar även fast ja inte alltid skriver ut de här.
Först vart det lite rodd för att få igång kroppen, sen vart de lite mer teknik.
Är väldigt noggrant me sånt på passen nu så att tekniken verkligen sitter så jag kan slänga på mer vikt snart för med kass teknik fungerar det inte utan kommer sluta i skador och de är ju inte direkt vad jag är sugen på...
Så efter teknik och lite olika övningar vart det en härlig wod beståendes av:
 
En mix av en armhävning på hantlarna sen, rodd i armhävningsposition en arm, ner i armhävning igen och sen upp å ro med andra armen, avsluta att hoppa upp å göra en thruster x3. Tuungt och jag trodde att jag var mycket svagare i ena armen men när jag bytte och tog den först insåg jag att det var den jag tog sist som jag var svag i så det var skönt att det inte var ena armen som var helt kass... sen skulle jag gå genom hela salen med farmerswalk (promenad med 24kg kettelbell i varsin hand), i andra änden 6 clean med medicinboll och sen gå tillbaka och köra så. jobbigt för axlarna och magstödet!! 
Men det behövdes vet mina svagheter å undviker såklart gärna dom iställlet för att bara bita i det sura äpplet och låta det ta tid men att dom sitter helt rätt och rakt..!!
 
Ge mig dom musklerna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0