Pullups!

Ett av mina mål med träningen är att klara Pullups! Många tror att det bara är att dra sig upp, men det är verkligen inte BARA att dra sig upp för det är tuuungt och det finns många som säger att som tjej ska man inte kunna göra pullups, vi är inte byggda för det.... å bara därför vill jag klara av det!
Men om man ska klara av det som tjej ska man tydligen vara kort, smal och ha en grym styrka och jag känner inte att jag direkt passar in på den beskrivningen..... så de är också något som gör att jag bara måste bevisa att jag klarar av det!!!
 
Men förra gången jag körde pullups så kändes det totalt skiiiiit :( så då kändes det som om jag aldrig skulle klara av att göra en pullup så blev riktigt bitter.... 
Fick som jag skrev i senaste inlägget gummiband och hade tänkt att jag skulle tränat med dom igår men fick så ont i axlarna så jag struntade i det...
 
Men dagens Crossfitpass bestod av Kipping Pullups så jag va gryyymt taggad och passet gick suuuuper bra :)
Det var mycket teknik och satsande kring hur man ska göra en ordentlig kipping pullup å för er som inte vet så är kipping pullups mer teknik och fart i = dom flesta tycker dom är tyngre än vanliga pullups. Men i crossfit som ändå är det som jag kör mest så tjänar man mer på att köra kippingpullups eftersom man får mer fart av dom och då orkar köra fler på rad vilket är bra när man kör så många på rad som man gör oftast när man kör en WOD.
 
Nu ska jag ta och käka lite god kokosglass :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0