Lördag morgon = Crossfit morgon

Som ni säkert vet vid det här laget har ju min vardag ändrats rätt mycket och en ny rutin i mitt liv är att jag slutar veckan med stallet på fredagskvällen och börjar helgen med crossfit på lördagsmorgonen (OM JAG INTE JOBBAR!)
Många tycker jag är konstig och undrar va jag gör uppe så tidigt på morgonen när jag är ledig men det är faktiskt riktigt skönt att träna den tiden när man väl har kommit iväg till gymmet och sen är vi ett gäng som typ alltid går på dom passen så man saknar det om man inte är där och träffar alla härliga träningskamrater!!
 
Dagens crossfit pass bestod av:
 
20 Pullups
30 Pushups
40 Situps
50 Squats
 
och det var en amrap med arbete i 3 min och 2 min obligatorisk vila... det innebär att man jobbar i 3 min och har man typ hunnit till 10 situps efter dom 3 min så vilar man i 2 min och sen börjar man där man slutade så 11 situps osv och sen så börjar man såklart om hela varvet. Jag han 3 varv och 30 squats så nästan 4 varv..
 
Händerna vart ju dock inte så jättefina efteråt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0